27910
Pozostałe zbiory
W koszyku
(Przedsiębiorczość [seria] / red.serii Jerzy Dietl)
...Spis treści......Wstęp...1.Źródła rozwoju zarządzania strategicznego....Strategia a rozwój, wzrost oraz restrukturyzacja przedsiębiorstwa.....Kierunki rozwoju zarządzania strategicznego.....Zarządzanie strategiczne a teorie wzrostu firmy......2.Podstawowe koncepcje strategii rozwoju firmy.....Koncepcja strategii wzrostu firmy H.I.Ansoffa.....Uniwersalny model K.Andrewsa....Strategie firmy a etapy rozwoju gospodarczego wed.ług A.D.Chandlera oraz P.F.Druckera...Strategie konkurencji M.Portera.....3.Proces zarządzania strategicznego......Podstawowe problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie.....Poziomy zarządzania strategicznego :pzoiom korporacji-poziom jednostek strategicznych -poziom funkcjonalny.....Czynniki determinujące wybór strategii rozwoju firmy....Etapy i organizacja procesu zarządzania strategicznego.....Biznesplan jako narzędzie zarządzania strategicznego.....4.Analiza strategiczna w procesie zarządzania strategicznego.......Koncepcje analizy strategicznej oraz koncepcje formułowania strategii.....Analiza problemów krytycznych oraz analiza SWOT....Cele oraz zakres analizy strategicznje.....Oczekiwania, cele oraz misja przedsiębiorstwa.....Analiza zasobów przedsiębiorstwa.....Zakres i metody analizy zasobów.....Koncepcja łańcucha wartości......Krzywa doświadczenia a strategie rozwiju firmy.....Analiza otoczenia firmy.....Obszary i metody analizy otoczenia......analiza popytu.......Analiza otoczenia konkurencyjnego...Przewaga konkurencyjna oraz czynniki ja determinujące.....Metody oceny pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa......Podstawowe wpływy konkurencyjne.....Grupy strategiczne a konkurencja....Porównawcze analizy sektorowe a analiza strategiczna.....Polityka przemysłowa jako składnik makrootoczenia.....5..Strategie konkurencji oraz ich bazy.....Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa oraz strategia konkurencji....Typy zachwań konkurencyjnych przedsiębiorstw oraz bazy konkurencji....Trzy bazy konkurencji M.Portera....Własność strategii ogólnych ...Strategie konkurencji w sektorach rozproszonych,wyłaniających się, dojrzałych oraz globalnych....Strategie firmy w sektorach schyłkowych.....Dominacja jako źródło przewagi konkurencyjnej...Dywersyfikacja a przewaga konkurencyjna.....Globalizacja a przewaga konkurencyjna.....Kooperacyjne strategie konkurencji....Konkurencja na bazie przewagi czasowej oraz na bazie zdolności firmy....Rdzeń umiejętności firmy.....6.Podstawowe strategie rozwoju firmy....Klasyfikacja strategii na poziomie firmy....Strategia konkurencji na jednej działalności......Strategia integracji pionowej....Sekwencja i alternatywy strategii na poziomie firmy....Strategie rozowju małych firm....7.Portfelowe metody formułowania strategii....Macierz wzrostu/udziału......Macierz atrakcyjności sektorów/siły konkurencyjnej.....Strategie a cykl życia sektora...Zalety i wady modeli portfelowych......8.Strategia dywersyfikacji-przesłanki wyboru,efekty i tendencje.....Istota oraz rodzaje dywersyfikacji....Metody oceny poziomu dywersyfikacji....Poziom dywersyfikacji firm krajów wysoko rozwinietych....Teoretyczne oraz rzeczywiste efekty dywersyfikacji.....Współzależność dywersywikacji oraz wyników ekonomicznych...Dywersyfikacja a stabilizacja zysków.....Determinanty decyzji o dywersyfikacji...Tendencje dywersyfikacji w latach 80. i 90.....9.Strategia połączeń oraz aliansów...Rodzaje i przesłanki połączeń....Proces połączeń firm w krajach rozwiniętych......Motywy i efekty połączeń firm...Alianse strategiczne...10.Strategie globalne....Globalizacja i umiędzynarodowienie.....Strategie ekspansji międzynarodowej...Ekspansja międzynarodowa firmy przez inwestycje bezpośrednie.....Literatura....
Status dostępności:
Wypożyczalnia Dolsk
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 C (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej