27910
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
Zrozumieć biznes / William G. Nickels. - Warszawa : Bellona, 1995. - 758 s. ; 26 cm.
Część I.....Tendencje oddziałujące na biznes i środowisko ekonomiczne....Prolog: Kariera i wielokirunkowość studiów.....Wielokierunkowość studiów......1.Tendencje oddziałujące na biznes....Rewolucja w sferze nieprodukcyjnej......Megatrendy.....Rynek międzynarodowy....Streszczenie.....2.Kapitalizm z biznes......Znaczenie ekonomii dla biznesu....Czym jest ekonomia?....Studia nad ekonomia......Wczesna myśl ekonomiczna: Malthus......Ekonomia kapitalistyczna: Adam Smith...Mechanizm wolnego rynku......Ograniczenia sytsemu wolnorynkowego.....Doświadczenia socjalistyczne......Doświadczenia komunistyczne.....Eksperyment gospodarki mieszanej.......3.Zagadnienia ekonomiczne oddziałujące na biznes......Podukt narodowy brutto.....Problem bezrobocia....Problem inflacji.....Recesja a inflacja......Zagadnienia polityki monetarnej.....Zagadnienia polityki fiskalnej.....Część II...ORGANIZACJA BIZNESU.....4.Formy organizacji biznesu.....Rozpoczęscie działalności w biznesie.....Czym jest placówka w biznesie......Formy własności w biznesie.....Firmy jednoosobowe.....Spółki.......Korporacje......Spólki-korporacyjne......Spółdzielnie.......Organizacje joint-venture........Na co się zdecydować?.......5.Kierowanie małym biznesem...... Wielki a mały biznes.....Rozpoczynanie działalności w małym biznesie......Jak rozpocząć działalność w małym biznesie....Kierowanie małym biznesem.....Źródła finansowania przedsięwzięć handlowych........Międzynarodowe perspektywy małego biznesu.....6.Przedsiębiorczość i franchising.......Duch przedsiębiorczości......Porozumienie franchisingowe.....Część III..PODSTAWY MARKETINGU.....7.Główne zasady marketingu.....Znaczenie marketingu.....Czym jest marketing?.....Co robią pracownicy..........Zmiany orientacji w biznesie -od produkcji do marketingu...Idea marketingu....Stosowanie idei marketingu w latach osiemdzisiątych......marketing przemysłowy......8.Komunikacja marketingowa....Znaczenie komunikacji.....Komunikacja marketingowa w działaniu.....Systemy komunikacji marketingowej......Promocja.....9.Wytwarzanie i wycena produktu.....Znaczenie produktu.......Opakowanie zmienia produkt......Znak firmowy....Nadzór nad produktem....Strategia produktu i cykl obiegu produktu....Wycena....Czynniki wyceny....10.Dystrybucja: hurt i detal.....Miejsce-czwarte "P" wśród zasad marketingu....Dlaczego potrzebujemy pośredników?.....Pośrednicy detaliści.....Pośrednicy hurtu.....Dystrybucja fizyczna......Systemy kanałów dystrybucji.....11.Marketing w dziedzinie usług oraz w dziedzinach nie nastawionych na osiąganie zysku....Sektor usługowy...usługi dla Ciebie....Strategie marketingu isług.....Marketing i zarządzanie w organizacjach nie nastawionych na zysk.....Usługi środowiskowe....Działania powszechnie stosowane w gospodarce......Część IV...ZARZĄDZANIE...12.Zarządzanie i przywódczość.....Zmieniająca sie rola zarządzania...Co robią menadżerowie?,......Planowanie....Organizowanie....Przywództwo....Kontrolowanie......Obowiązki i umiejętności na różnych szczeblach zarządzania...Kształtowanie umiejętności menadżerskich.........Umiejętnośc postępowania z ludźmi...13.Organizowanie przedsiębiorstwa.....Tendencje organizacyjne.....Znaczenie struktury organizacyjnej ...Teoria organizacji.fayola....max weber i teoria organizacji....Projektowanie organizacji.....Typy organizacji...Kultura przedsiebiorstwa....14.Zarządzanie produkcją i działalnością......Baza produkcyjna Ameryki....Założenia produkcji......Walory produkcji....Proces produkcji....Wprowadzenie zmian do procesu produkcji.....Skomputeryzowana fabryka......Ludzie a maszyny......Kontrola jakości......Automatyzacja sektora usług.....Przygotowania do przyszłości.....15.Komputery, roboty i inne narzędzia stosowane w biznesie...Nadchodzi wiek informacji......Kariera w dziedzinie komputerów..Pięć generacji komputerów....Sprzęt komputerowy.....Oprogramowanie komputerowe....Planowanie i projektowanie systemów komputerowych...Przyszłość komputerów.....Komputery a postęp technologiczny......Część V...Kierowanie zasobami ludzkimi......16.Motywowanie pracowników.....Motywowanie a przywództwo....Motywacja a hierarchia potrzeb Masłowa.....Teoria X i teoria Y McGregora......Zarządzanie przez cel.....Wprowadzenie nowych koncepcji....Zarządzanie przez obchodzenie...17.Kierowanie zasobami ludzkimi....Działanie kadr...Planowanie kadrowe......Szkolenie i rozówj pracownika....Ocena pracy.....Wynagrodzenie i dodatkowe korzyści.....Rozwój zarządzania....Uwzględnianie potrzeb pracownika.....Zarządzanie zasobami ludzkimi.....18.Zagadnienia pracownicze :związki zawodowe,płace na stanowiskach kierowniczych,wartość porównywalna......Powstanie i rozówj związków zawodowych...Ustawodastwo pracy i negocjacje w sprawach układów zbiorowych.....Przyszłość stosunków pracownicy-zarząd.......Wynagrodzenie kierownictwa....Wartość porównywalna.....Akcjonariat pracowniczy.....Zadowolenie pracowników....Część VI: RACHUNKOWOŚĆ....19.Znaczenie rachunkowości....Czym jest rachunkowość?.....Rachunkowość a księgowość....Dzienniki rachunkowe.....rejestry rachunkowe.....Sprawozdania finansowe......Bilans..tworzenie rachunkowości....Problemy z przepływem gotówki....Kariera księgowego...Zdobywanie uprawnień zaprzysiężonego rewidenta.....20.Instytucje finansowe pieniądza i bankowości...........Przemysł bankowy....Amerykański system bankowy.....Inne istytucje finansowe....Federalny System Rezerw.......Historia początków bankowości.....Upadki banków.........21.ZARZĄDZANIE FINANSAMI....Znaczenie finansów....Finansowanie długoterminowe.....Finansowanie krótkoterminowe.......Znaczenie finansów....Planowanie finansowe......Sporządzanie budżetu......Kontrola finansowa.....Ustalenie podatku.....22.AUKCJE I OBLIGACJE.....Rynki papierów wartościowych.....Giełda pieniężna.....Jak kupować aukcje?.......Wybór właściwej inwestycji.....Giełda towarowa....Jka zrozumieć informacje finansowe w środkach masowego przekazu.....Przepisy dotyczące papierów wartościowych.....23.PLANOWANIE FINANSÓW OSOBISTYCH.....Zarządzanie finansami.....Tworzenie rachunków kapitałowych.....Nieruchomości-inwestycje numer jeden......Zarządzanie pieniędzmi.....Ubezpieczenia.....Edukacja najlepszą inwestycją.....Planowanie emerytury.....CZĘŚĆ VII ;KONTROLOWANIE RYZYKA,ETYKA I BIZNES MIĘDZYNARODOWY......24.KONTROLOWANIE RYZYKA I UBEZPIECZENIA.....Kontrolowanie ryzyka.....Rozpoznawanie ryzyka......Firmy ubezpieczeniowe......Prawo wielkich liczb.....Ubezpieczenie od ryzyka w biznesie......Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.....Ubezpieczenia odszkodowań pracowniczych.....Ubezpieczenia od odpowiedzialności za produkt......Polisy wielostronne....Ochrona przed strata o podłożu przestępczym i niedotrzymaniem umowy.....Ubezpieczenie przed losowym przerwaniem działalności gospodarczej........Ubezpieczenie zdrowotne.....Ubezpieczenie na życie zarządzających firmami......Ubezpieczenia rolnicze......Ubezpieczenia miszkaniowe.....Ryzyko zanieczyszczenia środowiska......Kariera w kontroli ryzyka.....25.PRAWO HANDLOWE I ETYKA BINZESU.....Prawo handlowe.....Prawo o zobowiązaniach.....jednolity kodeks handlowy.....Prawo patentowe......Prawo upadłościowe.....Prawo pisane i zwyczajowe.....Prawa wspierające uczciwą konkurencję....Konsumeryzm.....Społeczna odpowiedzialność korporacji.....Prawość w biznesie zaczyna się na samej górze....26.BIZNES MIĘDZYNARODOWY.....Rynek międzynarodowy....Warunki handlu międzynarodowego.....Deficyt handlowy......Przyczyny handlu międzynarodowego....Ograniczenia w handlu zagranicznym....Handel na rynkach międzynarodowych....Marketing globalny......Korporacje międzynarodowe.....Przyszłość handlu światowego.......
Status dostępności:
Wypożyczalnia Dolsk
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej