27910
No cover
Other collections
In basket
Zrozumieć biznes / William G. Nickels. - Warszawa : Bellona, 1995. - 758 s. ; 26 cm.
Część I.....Tendencje oddziałujące na biznes i środowisko ekonomiczne....Prolog: Kariera i wielokirunkowość studiów.....Wielokierunkowość studiów......1.Tendencje oddziałujące na biznes....Rewolucja w sferze nieprodukcyjnej......Megatrendy.....Rynek międzynarodowy....Streszczenie.....2.Kapitalizm z biznes......Znaczenie ekonomii dla biznesu....Czym jest ekonomia?....Studia nad ekonomia......Wczesna myśl ekonomiczna: Malthus......Ekonomia kapitalistyczna: Adam Smith...Mechanizm wolnego rynku......Ograniczenia sytsemu wolnorynkowego.....Doświadczenia socjalistyczne......Doświadczenia komunistyczne.....Eksperyment gospodarki mieszanej.......3.Zagadnienia ekonomiczne oddziałujące na biznes......Podukt narodowy brutto.....Problem bezrobocia....Problem inflacji.....Recesja a inflacja......Zagadnienia polityki monetarnej.....Zagadnienia polityki fiskalnej.....Część II...ORGANIZACJA BIZNESU.....4.Formy organizacji biznesu.....Rozpoczęscie działalności w biznesie.....Czym jest placówka w biznesie......Formy własności w biznesie.....Firmy jednoosobowe.....Spółki.......Korporacje......Spólki-korporacyjne......Spółdzielnie.......Organizacje joint-venture........Na co się zdecydować?.......5.Kierowanie małym biznesem...... Wielki a mały biznes.....Rozpoczynanie działalności w małym biznesie......Jak rozpocząć działalność w małym biznesie....Kierowanie małym biznesem.....Źródła finansowania przedsięwzięć handlowych........Międzynarodowe perspektywy małego biznesu.....6.Przedsiębiorczość i franchising.......Duch przedsiębiorczości......Porozumienie franchisingowe.....Część III..PODSTAWY MARKETINGU.....7.Główne zasady marketingu.....Znaczenie marketingu.....Czym jest marketing?.....Co robią pracownicy..........Zmiany orientacji w biznesie -od produkcji do marketingu...Idea marketingu....Stosowanie idei marketingu w latach osiemdzisiątych......marketing przemysłowy......8.Komunikacja marketingowa....Znaczenie komunikacji.....Komunikacja marketingowa w działaniu.....Systemy komunikacji marketingowej......Promocja.....9.Wytwarzanie i wycena produktu.....Znaczenie produktu.......Opakowanie zmienia produkt......Znak firmowy....Nadzór nad produktem....Strategia produktu i cykl obiegu produktu....Wycena....Czynniki wyceny....10.Dystrybucja: hurt i detal.....Miejsce-czwarte "P" wśród zasad marketingu....Dlaczego potrzebujemy pośredników?.....Pośrednicy detaliści.....Pośrednicy hurtu.....Dystrybucja fizyczna......Systemy kanałów dystrybucji.....11.Marketing w dziedzinie usług oraz w dziedzinach nie nastawionych na osiąganie zysku....Sektor usługowy...usługi dla Ciebie....Strategie marketingu isług.....Marketing i zarządzanie w organizacjach nie nastawionych na zysk.....Usługi środowiskowe....Działania powszechnie stosowane w gospodarce......Część IV...ZARZĄDZANIE...12.Zarządzanie i przywódczość.....Zmieniająca sie rola zarządzania...Co robią menadżerowie?,......Planowanie....Organizowanie....Przywództwo....Kontrolowanie......Obowiązki i umiejętności na różnych szczeblach zarządzania...Kształtowanie umiejętności menadżerskich.........Umiejętnośc postępowania z ludźmi...13.Organizowanie przedsiębiorstwa.....Tendencje organizacyjne.....Znaczenie struktury organizacyjnej ...Teoria organizacji.fayola....max weber i teoria organizacji....Projektowanie organizacji.....Typy organizacji...Kultura przedsiebiorstwa....14.Zarządzanie produkcją i działalnością......Baza produkcyjna Ameryki....Założenia produkcji......Walory produkcji....Proces produkcji....Wprowadzenie zmian do procesu produkcji.....Skomputeryzowana fabryka......Ludzie a maszyny......Kontrola jakości......Automatyzacja sektora usług.....Przygotowania do przyszłości.....15.Komputery, roboty i inne narzędzia stosowane w biznesie...Nadchodzi wiek informacji......Kariera w dziedzinie komputerów..Pięć generacji komputerów....Sprzęt komputerowy.....Oprogramowanie komputerowe....Planowanie i projektowanie systemów komputerowych...Przyszłość komputerów.....Komputery a postęp technologiczny......Część V...Kierowanie zasobami ludzkimi......16.Motywowanie pracowników.....Motywowanie a przywództwo....Motywacja a hierarchia potrzeb Masłowa.....Teoria X i teoria Y McGregora......Zarządzanie przez cel.....Wprowadzenie nowych koncepcji....Zarządzanie przez obchodzenie...17.Kierowanie zasobami ludzkimi....Działanie kadr...Planowanie kadrowe......Szkolenie i rozówj pracownika....Ocena pracy.....Wynagrodzenie i dodatkowe korzyści.....Rozwój zarządzania....Uwzględnianie potrzeb pracownika.....Zarządzanie zasobami ludzkimi.....18.Zagadnienia pracownicze :związki zawodowe,płace na stanowiskach kierowniczych,wartość porównywalna......Powstanie i rozówj związków zawodowych...Ustawodastwo pracy i negocjacje w sprawach układów zbiorowych.....Przyszłość stosunków pracownicy-zarząd.......Wynagrodzenie kierownictwa....Wartość porównywalna.....Akcjonariat pracowniczy.....Zadowolenie pracowników....Część VI: RACHUNKOWOŚĆ....19.Znaczenie rachunkowości....Czym jest rachunkowość?.....Rachunkowość a księgowość....Dzienniki rachunkowe.....rejestry rachunkowe.....Sprawozdania finansowe......Bilans..tworzenie rachunkowości....Problemy z przepływem gotówki....Kariera księgowego...Zdobywanie uprawnień zaprzysiężonego rewidenta.....20.Instytucje finansowe pieniądza i bankowości...........Przemysł bankowy....Amerykański system bankowy.....Inne istytucje finansowe....Federalny System Rezerw.......Historia początków bankowości.....Upadki banków.........21.ZARZĄDZANIE FINANSAMI....Znaczenie finansów....Finansowanie długoterminowe.....Finansowanie krótkoterminowe.......Znaczenie finansów....Planowanie finansowe......Sporządzanie budżetu......Kontrola finansowa.....Ustalenie podatku.....22.AUKCJE I OBLIGACJE.....Rynki papierów wartościowych.....Giełda pieniężna.....Jak kupować aukcje?.......Wybór właściwej inwestycji.....Giełda towarowa....Jka zrozumieć informacje finansowe w środkach masowego przekazu.....Przepisy dotyczące papierów wartościowych.....23.PLANOWANIE FINANSÓW OSOBISTYCH.....Zarządzanie finansami.....Tworzenie rachunków kapitałowych.....Nieruchomości-inwestycje numer jeden......Zarządzanie pieniędzmi.....Ubezpieczenia.....Edukacja najlepszą inwestycją.....Planowanie emerytury.....CZĘŚĆ VII ;KONTROLOWANIE RYZYKA,ETYKA I BIZNES MIĘDZYNARODOWY......24.KONTROLOWANIE RYZYKA I UBEZPIECZENIA.....Kontrolowanie ryzyka.....Rozpoznawanie ryzyka......Firmy ubezpieczeniowe......Prawo wielkich liczb.....Ubezpieczenie od ryzyka w biznesie......Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.....Ubezpieczenia odszkodowań pracowniczych.....Ubezpieczenia od odpowiedzialności za produkt......Polisy wielostronne....Ochrona przed strata o podłożu przestępczym i niedotrzymaniem umowy.....Ubezpieczenie przed losowym przerwaniem działalności gospodarczej........Ubezpieczenie zdrowotne.....Ubezpieczenie na życie zarządzających firmami......Ubezpieczenia rolnicze......Ubezpieczenia miszkaniowe.....Ryzyko zanieczyszczenia środowiska......Kariera w kontroli ryzyka.....25.PRAWO HANDLOWE I ETYKA BINZESU.....Prawo handlowe.....Prawo o zobowiązaniach.....jednolity kodeks handlowy.....Prawo patentowe......Prawo upadłościowe.....Prawo pisane i zwyczajowe.....Prawa wspierające uczciwą konkurencję....Konsumeryzm.....Społeczna odpowiedzialność korporacji.....Prawość w biznesie zaczyna się na samej górze....26.BIZNES MIĘDZYNARODOWY.....Rynek międzynarodowy....Warunki handlu międzynarodowego.....Deficyt handlowy......Przyczyny handlu międzynarodowego....Ograniczenia w handlu zagranicznym....Handel na rynkach międzynarodowych....Marketing globalny......Korporacje międzynarodowe.....Przyszłość handlu światowego.......
Availability:
Wypożyczalnia Dolsk
All copies are currently unavailable
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again